Hos Bygger’n har du 14 dager åpent kjøp. Angreretten gjelder fra den dagen du mottar varen.
Slik gjør du ved retur for varer kjøpt i en butikk:
Du har to alternativer:
Mangler du angreskjema kan du laste det ned her. (Du kan søke opp adressen til den aktuelle butikken du vil sende til her)
Slik gjør du ved retur for varer kjøpt fra nettlageret:
Angreskjema sendes sammen med ordrebekreftelsen på e-post.
Pakk inn varene og legg ved det ferdig utfylte returskjemaet. Kostnadene knyttet til retur dekkes av deg som kjøper.
Pakken sendes til:
E.A Smith AS, avd. Bygger’n Nettlager
Postboks 9410 Torgarden
7493 TRONDHEIM
VILKÅR
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett må produktet være vesentlig uforandret og i samme stand. Når du mottar varen skal du selvsagt kunne håndtere den i et slikt omfang, at du kan fastslå varens art, egenskaper og måten den fungerer på. Det betyr at du har lov til å håndtere produktet på samme måte som du ville kunne i en fysisk butikk. Les mer om dette her.
TILBAKEBETALING
Når vi har behandlet returen din vil du motta en e-post. Vi sender selvfølgelig pengene dine i retur, og senest 14 dager etter at du har meldt fra at du angrer kjøpet. I tilfeller hvor vi ikke har mottatt varen, forbeholder vi oss retten til å tilbakeholde betalingen, inntil vi mottar varen, eller får dokumentasjon for at varen er sendt i retur. Beløpet overføres fortrinnsvis til samme betalingsmiddel, som du betalte kjøpet med.
Slik gjør du ved reklamasjon for varer kjøpt i en butikk:
Slik gjør du ved reklamasjon for varer kjøpt fra nettlageret:
Ta kontakt med oss på e-post kundeservice.forbruker@byggern.no med en kort forklaring på varen(e)s feil eller mangel. Dersom kjøpet ønskes opphevet og reklamasjon er berettiget, dekker vi kostnadene for retur, og du mottar en returetikett på e-post.
TILBAKEBETALING
Når vi har behandlet returen din vil du motta en e-post. Vi sender selvfølgelig pengene dine i retur, og senest 14 dager etter at du har meldt fra at du angrer kjøpet. I tilfeller hvor vi ikke har mottatt varen, forbeholder vi oss retten til å tilbakeholde betalingen, inntil vi mottar varen, eller får dokumentasjon for at varen er sendt i retur. Beløpet overføres fortrinnsvis til samme betalingsmiddel, som du betalte kjøpet med.
VILKÅR
Ifølge forbrukerkjøpsloven har du, som forbruker, reklamasjonsrett i 2 år, og reklamasjon skal skje senest 2 år etter at du overtok produktet. Fristen for å reklamere er derimot 5 år, dersom produktet, eller deler av det, er ment å vare vesentlig lengre ved vanlig bruk. Skulle det vise seg at varen(e) har feil eller mangler kan du, avhengig av den konkrete situasjonen, kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Forutsetningen for dette er selvsagt at reklamasjonen er berettiget. Les mer om dette her.