Angrerett og retur

Hos Bygger’n har du 14 dager åpent kjøp. Angreretten gjelder fra den dagen du mottar varen.

 

Slik gjør du ved retur for varer kjøpt i en butikk:

Du har to alternativer:

  1. Lever varen kostnadsfritt til den butikken varen(e) ble kjøpt i. Du trenger ikke å fylle ut angreskjema om du benytter dette alternativet, det er tilstrekkelig å vise kvittering.
  2. Fyll ut angreskjema eller benytt angreskjema du fikk tilsendt med ordrebekreftelsen og send denne på e-post til Bygger’n-butikken du har kjøpt varen fra. Butikken vil da kontakte deg for å avtale nærmere ifht. retur og returfrakt. Kostnadene knyttet til retur til den aktuelle Bygger’n-butikken dekkes av deg som kjøper.

Mangler du angreskjema kan du laste det ned her. (Du kan søke opp adressen til den aktuelle butikken du vil sende til her)

 

Slik gjør du ved retur for varer kjøpt fra nettlageret:

Angreskjema sendes sammen med ordrebekreftelsen på e-post.

Pakk inn varene og legg ved det ferdig utfylte returskjemaet. Kostnadene knyttet til retur dekkes av deg som kjøper.

 

Pakken sendes til:

E.A Smith AS, avd. Bygger’n Nettlager

Postboks 9410 Torgarden

7493 TRONDHEIM

 

VILKÅR

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett må produktet være vesentlig uforandret og i samme stand. Når du mottar varen skal du selvsagt kunne håndtere den i et slikt omfang, at du kan fastslå varens art, egenskaper og måten den fungerer på. Det betyr at du har lov til å håndtere produktet på samme måte som du ville kunne i en fysisk butikk. Les mer om dette her.

 

TILBAKEBETALING

Når vi har behandlet returen din vil du motta en e-post. Vi sender selvfølgelig pengene dine i retur, og senest 14 dager etter at du har meldt fra at du angrer kjøpet. I tilfeller hvor vi ikke har mottatt varen, forbeholder vi oss retten til å tilbakeholde betalingen, inntil vi mottar varen, eller får dokumentasjon for at varen er sendt i retur. Beløpet overføres fortrinnsvis til samme betalingsmiddel, som du betalte kjøpet med. 

 

Reklamasjon

 

Slik gjør du ved reklamasjon for varer kjøpt i en butikk:

  1. Lever varen kostnadsfritt til den butikken varen(e) ble kjøpt i. Du trenger ikke å fylle ut angreskjema om du benytter dette alternativet, det er tilstrekkelig å vise kvittering.
  2. Ta kontakt med den aktuelle butikken for å avtale retursending med post.

 

Slik gjør du ved reklamasjon for varer kjøpt fra nettlageret:

Ta kontakt med oss på e-post kundeservice.forbruker@byggern.no med en kort forklaring på varen(e)s feil eller mangel. Dersom kjøpet ønskes opphevet og reklamasjon er berettiget, dekker vi kostnadene for retur, og du mottar en returetikett på e-post.

 

TILBAKEBETALING
Når vi har behandlet returen din vil du motta en e-post. Vi sender selvfølgelig pengene dine i retur, og senest 14 dager etter at du har meldt fra at du angrer kjøpet. I tilfeller hvor vi ikke har mottatt varen, forbeholder vi oss retten til å tilbakeholde betalingen, inntil vi mottar varen, eller får dokumentasjon for at varen er sendt i retur. Beløpet overføres fortrinnsvis til samme betalingsmiddel, som du betalte kjøpet med. 

 

VILKÅR

Ifølge forbrukerkjøpsloven har du, som forbruker, reklamasjonsrett i 2 år, og reklamasjon skal skje senest 2 år etter at du overtok produktet. Fristen for å reklamere er derimot 5 år, dersom produktet, eller deler av det, er ment å vare vesentlig lengre ved vanlig bruk. Skulle det vise seg at varen(e) har feil eller mangler kan du, avhengig av den konkrete situasjonen, kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Forutsetningen for dette er selvsagt at reklamasjonen er berettiget. Les mer om dette her.

Opprettet
30.01.2023
Oppdatert
02.02.2023
Icons/Large/Chat