Kunder i karantene handler kontaktfritt

Bygger’n Otta hadde sin aller første kontaktløse leveranse i helga. En kunde bestilte byggevarene sine i nettbutikken, betalte med Vipps og fikk Bygger’n til å gjøre klar varene på tilhenger for henting.

- Her oppfyller vi virkelig våre verdier. Vi er tilgjengelige for våre kunder, tar ansvar og leverer med kvalitet, sier kunderådgiver ved Bygger’n Otta, Oddbjørn Rindhølen.

I Malm kontaktet ei kvinne i Korona-karantene sin lokale Bygger’n-butikk fordi nå hadde hun fått tid og lyst til å male hjemme. Fra hun tok kontakt med Bygger’n Malm på Facebook til malingsbøttene og malingsutstyret sto på trappa, tok det to timer.Det tok to timer fra bestillingen kom inn på Bygger’n Malms Facebook-side til malingsbøttene sto på trappa til kunden.

- Jeg ba om at varene ble satt utenfor døra uten at de hadde kontakt med oss, da vi er i karantene, og det ble utført. Fantastisk god service, sier kvinnen, som ikke ønsker å gå ut med fullt navn.

Tilpasset en ny hverdag

Bygger’n Otta og Bygger’n Malm har, som resten av Bygger’n-kjeden, tilpasset seg den nye hverdagen, med gode og oppdaterte rutiner på bestilling, håndtering av varer og levering. Alt i henhold til rådene fra FHI og norske myndigheter.

Kundene forstår alvoret i situasjonen, og følger rådene om å holde avstand og å benytte seg av kontaktløs handel – der det er mulig.

- Fra butikkene opplever vi at både forbruker- og proffkunder har stor forståelse for de nødvendige tiltak som er iverksatt for å hindre spredning av Covid-19. Kontaktløse leveranser er i den sammenheng blitt svært positivt mottatt, men vi registrerer også generell god mottakelse av dette tilbudet som en effektiv leveringsform. Når vi i tillegg kan supplere med engangshansker og betaling via Vipps, er dette en flott leveringsteknikk, sier regionsjef i Bygger’n, Rolf Christian Moen.Rolf Christian Moen, regionsjef.

«Kontaktfri tilhengerservice»

Noen kunder ønsker fortsatt å hente varene de bestiller selv. Derfor har flere Bygger’n - butikker også utvidet tilbudet om tilhengerservice.

- Dette betyr at kundene kan låne tilhenger hos Bygger’n eller sette igjen sin egen, og varene klargjøres ferdig opplastet på tilhengeren innen avtalt frist, med andre ord; kontaktløs tilhengerservice, sier Moen.

Han oppfordrer alle kunder til å ta kontakt for oppdatering på hva nettopp din lokale Bygger’n-butikk kan tilby av disse tjenestene. Alle med nettbutikk gir deg muligheten til å betale for byggevarene dine med kort, byggekonto eller Vipps.

Finn nærmeste butikk

Norgeskart

Nyheter

Donerer utstyr til helsepersonell

Flere Bygger’n-butikker rundt om i landet gir nå bort utstyr som kan brukes av helsepersonell i jobben for å hindre spredning av COVID-19. Les mer

Kunder i karantene handler kontaktfritt

Bygger’n Otta hadde sin aller første kontaktløse leveranse i helga. En kunde bestilte byggevarene sine i nettbutikken, betalte med Vipps og fikk Bygger’n til å gjøre klar varene på tilhenger for... Les mer

Håndverkere satser på utendørsprosjekt

Trio-Bygg AS i Melhus satser på utendørsprosjekt der de ikke er i direkte kontakt med folk. Det er tid for tak, terrasse og garasje. Les mer

- Skal ha alt kunden forventer vi skal ha

2. april åpner Bygger’n Frøya dørene til ny butikk – og nytt konsept. Les mer