Ofte stilte spørsmål (FAQ)


NY KUNDE

Jeg er ny kunde i nettbutikken, hvordan går jeg frem?

Velkommen til vår nettbutikk, vi er glade for å ha deg som kunde. Du finner vareutvalget under «Vårt produktutvalg» på forsiden i butikken, eller du kan søke på varene du leter etter i søkefeltet. Du kan alltid se varene du har valgt i handlevognikonet øverst til høyre i nettbutikken.

Når du er ferdig med å handle og klar til å gå til utsjekk, klikker du på handlevogna og "Gå til handlevogn" for å fullføre kjøpet ved å følge instruksjonene. Ved utsjekk er det viktig å kontrollere at all informasjon er riktig samt at du aksepterer våre frakt- og leveringsbetingelser.

Hvordan handler jeg fra Bygger’n Nettlager i nettbutikken?

Når du besøker byggern.nettbutikk.no, vil du automatisk ha nettlageret som standard i nettbutikken. Det vil si at du får opp sortimentet og lagerstatus fra nettlageret uten at du behøver å gjøre noen endringer. Dersom du står i en butikkversjon i nettbutikken (f.eks. Bygger’n Kristiansund) kan du klikke på 'Bytt butikk' i venstre topphjørne, der kan du velge å handle fra nettlageret ved å klikke på 'Bygger’n Nettlager'.

Hvordan handler jeg fra en Bygger’n-butikk i nettbutikken?

Klikk på 'Bytt butikk' i venstre topphjørne i nettbutikken for å få opp listen over butikker, der kan du velge ønsket butikk ved å klikke på nedtrekkspilen. Da får du opp riktig sortiment og lagerstatus for den aktuelle butikken, samt butikkens kontaktinformasjon. Vær oppmerksom på at butikker merket med stjerne (*) ikke tilbyr netthandel.

 

NETTORDRE

Jeg har ikke mottatt ordrebekreftelse, er ordren min registrert?

Ta kontakt med den aktuelle butikken eller vår kundeservice på e-postadresse byggern.kundeservice@byggern.no.

Jeg kommer ikke til betaling, er det noe feil i nettbutikken?

Du må hake av for at frakt- og levetingsbetingelsene aksepteres for å komme videre til betaling. Er dette haket av og du fortsatt ikke kommer videre til betaling må du ta kontakt med vår kundeservice på e-postadresse byggern.kundeservice@byggern.no, eller den aktuelle butikken snarest mulig.

Hvordan kan jeg endre eller kansellere min ordre?

Hvis du ønsker å endre eller kansellere en ordre fra nettbutikken, må du kontakte vår kundeservice på e-postadresse byggern.kundeservice@byggern.no, eller den aktuelle butikken snarest mulig. Dersom ordren ikke er pakket vil vi bistå med endring/annullering.

Les mer om våre kjøpsvilkår her: https://nettbutikk.byggern.no/mediabank/store/7/73488/Vilkaar-nettbutikk.pdf

Når kan jeg forvente å få pengene tilbakebetalt?

Det tar normalt 1-3 virkedager fra en ordre er annullert til pengene er overført til samme betalingsmiddel som du betalte kjøpet med.

 

VAREBEHOLDNING OG LAGERSTATUS

Har dere varen jeg er interessert i tilgjengelig i en av deres butikker?

Beholdning i butikk vises på produktsiden til det enkelte produkt, for å se lagerstatus for en bestemt butikk må du velge riktig versjon i nettbutikken (se kategori ’Ny kunde i nettbutikken’ ).

Har dere varen jeg ønsker tilgjengelig på nettlageret?

Varebeholdning fra nettlageret vises på produktsiden til det enkelte produkt, for å se lagerstatus for nettlageret må du velge riktig versjon i nettbutikken (se kategori ’ Ny kunde i nettbutikken’ ).

Har butikkene og nettlageret de samme varene?

En stor andel av sortimentet er tilgjengelig både i butikkene og på nettlageret. Vi jobber kontinuerlig med å øke nettlagersortimentet og vise hvilke varer vi har tilgjengelig. I butikkene vil det også være mulig å gjøre spesialbestillinger fra leverandører.

 

FRAKT OG LEVERING

Hvilke leveringsalternativer har dere?

Vi har flere leveringsalternativer. Leveringstid avhenger av om varene er på lager hos din lokale Bygger’n-butikk eller på nettlageret. Leveringstid for bestillingsvarer tar normalt 7-10 virkedager. Du vil motta en e-post når varene er klar for henting og utlevering. 

OBS! Leveringstider kan avvike noe i forbindelse med høytider, helligdager og den pågående koronasituasjonen.

Er varen på lager gjelder dette:

  • Hent i butikk: samme dag
  • Utlevering med Bygger’n-bil fra butikk: 1-2 virkedager
  • Levering på døren med Bring: 1-2 virkedager
  • Levering til nærmeste utleveringssted: 1-2 virkedager

Hvor mye koster det å få utlevert varene?

  • Utlevering fra en Bygger’n-butikk avtales med den aktuelle butikken
  • Priser for levering med posten varierer basert på din bostedsadresse, riktig pris vil være synlig under «Fraktmetoder» når du klikker deg fram til kassen i nettbutikken.

Kan jeg bestille varer i nettbutikken og hente dem i en Bygger’n-butikk?

Ja, tjenesten 'Hent i butikk' er gratis, og du kan hente varen i den valgte butikken innen 24 timer forutsatt at varen er på lager. Dette gjelder alle virkedager, og du vil motta en SMS når leveransen er pakket og klar til henting.

Les mer om vår levering her: https://www.byggern.no/tjenester/hjemlevering/

 

BETALING

Kan jeg betale med gavekort i nettbutikken?

Inntil videre benyttes gavekort i den fysiske butikken. Vi jobber med å få på plass muligheten for å betale med gavekort i nettbutikken.

Hvordan får jeg opprettet avtale for kjøp over Bygger’n Pluss-byggekonto?

Du kan enkelt søke om finansiering ved å følge denne linken: https://soknad.santanderconsumer.no/process/application?loanAmount=0&productId=91

Med Bygger'n Pluss-byggekonto får du 1,5 prosent i medlemsbonus på alle dine kjøp hos Bygger'n. Bonus opptjenes fra 1. januar inneværende år og avregnes årlig i begynnelsen av hvert år. Opptjent bonus kan brukes fritt og i alle våre Bygger'n butikker.

Les mer om våre vilkår her: https://www.byggern.no/tjenester/byggern-pluss/

 

ANGRERETT, RETUR OG REKLAMASJON

Jeg ønsker å benytte meg av angreretten, hvordan gjøres dette?

Du har alltid 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven. Angreretten gjelder kun dersom produktet er vesentlig uforandret og i samme stand.

Angreskjema sendes sammen med ordrebekreftelsen på e-post. Denne inneholder en del ferdig utfylt informasjon som ønskes vedlagt i returen. Du kan også finne og skrive ut blankt angreskjema for netthandel på byggern.no.

Ved angrerett kan du returnere varen på to måter:

  1. Levere varen kostnadsfritt til den butikken varen(e) ble kjøpt i. Du trenger ikke å fylle ut angreskjema om du benytter dette alternativet, det er tilstrekkelig å vise kvittering.
  1. Fyll ut angreskjema eller benytt angreskjema du fikk tilsendt med ordrebekreftelsen og send denne på e-post til Bygger’n-butikken du har kjøpt varen fra. Butikken vil da kontakte deg for å avtale nærmere ifht. retur og returfrakt. Kostnadene knyttet til retur til den aktuelle Bygger’n-butikken dekkes av deg som kjøper.

Når kan jeg forvente å få pengene tilbakebetalt etter retur?

Vi sender pengene dine i retur senest 14 dager etter at du ha meldt fra at du angrer kjøpet og at vi har mottatt dokumentasjon på retur av varen. Beløpet overføres til samme betalingsmiddel som du betalte kjøpet med.

Les mer om våre kjøpsvilkår her: https://nettbutikk.byggern.no/mediabank/store/7/73488/Vilkaar-nettbutikk.pdf

Hva er fordelene med å være medlem i Bygger’n-klubben?

Det er flere fordeler ved å være klubbmedlem hos oss – blant annet får du eksklusive tilbud hver måned, i tillegg til gode råd, tips og inspirasjon. Klubbtilbudene gjelder både på nett og i butikk, og for å kunne benytte deg av dette tilbudet i nettbutikken må du logge deg inn på din bruker før du gjennomfører et kjøp.

Les om Bygger’n-klubben og hvordan du blir medlem her: https://www.byggern.no/tjenester/bygger-n-klubben/