Ofte stilte spørsmål (FAQ)

NY KUNDE

Jeg er ny kunde i nettbutikken, hvordan går jeg frem?

Velkommen til vår nettbutikk, vi er glade for å ha deg som kunde. Du finner vareutvalget under «Alle produkter» på forsiden i butikken, eller du kan søke på varene du leter etter i søkefeltet. Du kan alltid se varene du har valgt i handlevognikonet øverst til høyre i nettbutikken.

Når du er ferdig med å handle og klar til å gå til utsjekk, klikker du på handlevogna og "Gå til kassen" for å fullføre kjøpet ved å følge instruksjonene. Ved utsjekk er det viktig å kontrollere at all informasjon er riktig samt at du aksepterer våre frakt- og leveringsbetingelser.

Hvordan får jeg varer sendt i posten fra Bygger’n?

Alle varer som finnes med beholdning på "Nettlager" kan sendes med Posten. 

Hvordan handler jeg fra en Bygger’n-butikk i nettbutikken?

Klikk på "Velg butikk" i venstre topphjørne og velg din butikk. Da ser du sortiment og lagerstatus for din  butikk.  Vær oppmerksom på at noen butikker ikke tilbyr netthandel.

 

NETTORDRE

Jeg har ikke mottatt bestillingbekreftelse, er ordren min registrert?

Ta kontakt med den aktuelle butikken eller vår kundeservice på e-postadresse kundeservice.forbruker@byggern.no.

Jeg kommer ikke til betaling, er det noe feil i nettbutikken?

Ta kontakt med vår kundeservice på e-postadresse kundeservice.forbruker@byggern.no, eller den aktuelle butikken snarest mulig.

Hvordan kan jeg endre eller kansellere min ordre?

Hvis du ønsker å endre eller kansellere en ordre fra nettbutikken, må du kontakte vår kundeservice på e-postadresse kundeservice.forbruker@byggern.no, eller den aktuelle butikken snarest mulig. 

Les mer om våre kjøpsvilkår her.

Når kan jeg forvente å få pengene tilbakebetalt?

Det tar normalt 1-3 virkedager fra en ordre er annullert til pengene er overført til samme betalingsmiddel som du betalte kjøpet med.

 

VAREBEHOLDNING OG LAGERSTATUS

Har dere varen jeg er interessert i tilgjengelig i en av deres butikker?

Beholdning i butikk vises på produktsiden til det enkelte produkt. For å se lagerstatus for en bestemt butikk må du velge riktig butikk øverst til venstre.

Har dere varen jeg ønsker tilgjengelig på nettlageret?

Varebeholdning fra nettlageret vises også på produktsiden til det enkelte produkt.

Har butikkene og nettlageret de samme varene?

En stor andel av sortimentet er tilgjengelig både i butikkene og på nettlageret. Vi jobber kontinuerlig med å øke nettlagersortimentet og vise hvilke varer vi har tilgjengelig. I butikkene vil det også være mulig å gjøre spesialbestillinger fra leverandører.

Vi minner om at enkelte av våre butikker ikke er knyttet til nettbutikken. Da vil du ikke se lagerstatus eller pris på annet enn kampanjevarer. Ønsker du å bestille må du selv ta kontakt med butikken.

Du kan søke opp alle våre butikker her

 

FRAKT OG LEVERING

Hvilke leveringsalternativer har dere?

Er varen på lager gjelder dette:

  • Hent i butikk: som regel samme dag
  • Utlevering med Bygger’n-bil fra butikk: 1-2 virkedager (kan være lokale variasjoner)
  • Levering på døren med Bring: 2-4 virkedager
  • Levering til nærmeste utleveringssted: 2-4 virkedager

Leveringstid avhenger av om varene er på lager hos din lokale Bygger’n-butikk eller på nettlageret. Leveringstid for bestillingsvarer tar normalt 7-10 virkedager. Du vil motta en e-post når varene er klar for henting og utlevering. 

OBS! Leveringstider kan avvike noe i forbindelse med høytider, helligdager og ferier.

Hvor mye koster det å få utlevert varene?

  • Utlevering fra en Bygger’n-butikk avtales med den aktuelle butikken
  • Priser for levering med posten varierer basert på din bostedsadresse, riktig pris vil være synlig under «Fraktmetoder» når du klikker deg fram til kassen i nettbutikken.

  • For varer under 35 kilo med pris over 990 kroner er frakt gratis.

Kan jeg bestille varer i nettbutikken og hente dem i en Bygger’n-butikk?

Ja, tjenesten "Hent i butikk" er gratis, og du kan hente varen i den valgte butikken så snart du har fått en e-post om at varen er klar til henting. Dette gjelder alle virkedager.

Les mer om vår levering her.

 

BETALING

Kan jeg betale med gavekort i nettbutikken?

Inntil videre benyttes gavekort i den fysiske butikken. Vi jobber med å få på plass muligheten for å betale med gavekort i nettbutikken.

Hvordan får jeg opprettet avtale for kjøp over Bygger’n Pluss-byggekonto?

Klikk her for å enkelt søke om finansiering.

Med Bygger'n Pluss-byggekonto får du 1,5 prosent i medlemsbonus på alle dine kjøp hos Bygger'n. Bonus opptjenes fra 1. januar inneværende år og avregnes årlig i begynnelsen av hvert år. Opptjent bonus kan brukes fritt og i alle våre Bygger'n butikker.

Les mer om våre vilkår her.

 

ANGRERETT, RETUR OG REKLAMASJON

Du har alltid 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven. Angreretten gjelder kun dersom produktet er vesentlig uforandret og i samme stand.

Angreskjema sendes sammen med ordrebekreftelsen på e-post. Denne inneholder en del ferdig utfylt informasjon som ønskes vedlagt i returen. Du kan også finne og skrive ut blankt angreskjema her

 

Jeg ønsker å benytte meg av angreretten for varer kjøpt i en butikk, hvordan gjøres dette?

Ved angrerett kan du returnere varen på to måter:

  1. Levere varen kostnadsfritt til den butikken varen(e) ble kjøpt i. Du trenger ikke å fylle ut angreskjema om du benytter dette alternativet, det er tilstrekkelig å vise kvittering.
  1. Fyll ut angreskjema eller benytt angreskjema du fikk tilsendt med bestillingsbekreftelsen og send denne på e-post til Bygger’n-butikken du har kjøpt varen fra. Butikken vil da kontakte deg for å avtale nærmere ifht. retur og returfrakt. Kostnadene knyttet til retur til den aktuelle Bygger’n-butikken dekkes av deg som kjøper.

Jeg ønsker å benytte meg av angreretten for varer kjøpt ved nettlageret, hvordan gjøres dette?

Angreskjema sendes sammen med bestillingsbekreftelsen på e-post. Mangler du angreskjema kan du laste det ned her.

Pakk inn varene og legg ved det ferdig utfylte returskjemaet. Kostnadene knyttet til retur dekkes av deg som kjøper.

 

Jeg ønsker å reklamere på varer kjøpt i en butikk, hvordan gjøres dette?

  1. Lever varen kostnadsfritt til den butikken varen(e) ble kjøpt i. Du trenger ikke å fylle ut angreskjema om du benytter dette alternativet, det er tilstrekkelig å vise kvittering.
  2. Ta kontakt med den aktuelle butikken for å avtale retursending med post.

 

Jeg ønsker å reklamere på varer kjøpt fra nettlageret, hvordan gjøres dette?

Ta kontakt med oss på e-post ordre.nettlager@byggern.no med en kort forklaring på varen(e)s feil eller mangel. Dersom kjøpet ønskes opphevet og reklamasjon er berettiget, dekker vi kostnadene for retur, og du mottar en returetikett på e-post.

 

Når kan jeg forvente å få pengene tilbakebetalt etter retur?

Vi sender pengene dine i retur senest 14 dager etter at du ha meldt fra at du angrer kjøpet og at vi har mottatt dokumentasjon på retur av varen. Beløpet overføres til samme betalingsmiddel som du betalte kjøpet med.

Les mer om våre kjøpsvilkår her.

Hva er fordelene med å være medlem i Bygger’n-klubben?

Det er flere fordeler ved å være klubbmedlem hos oss – blant annet får du eksklusive tilbud hver måned, i tillegg til gode råd, tips og inspirasjon. Klubbtilbudene gjelder både på nett og i butikk, og for å kunne benytte deg av dette tilbudet i nettbutikken må du logge deg inn på din bruker før du gjennomfører et kjøp.

Les om Bygger’n-klubben og hvordan du blir medlem her.

Opprettet
Oppdatert
Icons/Large/Chat