Kjøpsvilkår for Bygger'n netthandel

Her finner du et utdrag av kjøpsvilkår for netthandel hos Bygger’n.

Hei kjære kunde

Her er et utdrag av kjøpsvilkår for netthandel hos Bygger’n. Om det er noe du ikke finner svar på her, ta gjerne kontakt med vår kundeservice på mail til kundeservice.forbruker@byggern.no eller via chat på Byggern.no. Komplette vilkår finner du her.

Generelt
Følgende kjøpsvilkår gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra nettbutikken til Bygger’n til deg som forbruker. Kjøpsvilkårene utgjør sammen med din bestilling, som er bekreftet i en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

Forbrukerkjøp reguleres bl.a. av forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven, og finansavtaleloven. Se disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp.

  INNHOLD:
1.Parter
2.Avtaleinngåelse og ordrebekreftelse
3.Opplysninger gitt i nettbutikken
4.Bestilling og betaling
5.Levering
6.Risiko
7.Angrerett og returrett
8.Reklamasjon og rettigheter
9.Garanti
10.Personopplysninger og cookies
11.Tvister
 

1. Parter

Selger
Avtaleparten er den enkelte Bygger’n-butikk som også utsteder faktura. For oppdatert butikkoversikt, klikk her 

Kjøper
Kjøper er den personen som foretar bestillingen. For å handle i nettbutikken til Bygger’n må du ha fylt 18 år.

 

2. Avtaleinngåelse og ordrebekreftelse

Ved å trykke Bestill, godkjenner du Bygger’n sine kjøpsvilkår. Vilkårene gjelder i tilfeller hvor ingen annen skriftlig avtale er inngått mellom deg som forbruker og nettbutikk.

Når du har gjennomført en bestilling, mottar du en ordrebekreftelse på e-post som forteller deg hvilke(t) produkt/er du har kjøpt. Dersom det ikke er samsvar mellom din bestilling og ordrebekreftelsen, kontakt din lokale Bygger’n (se byggern.no for mer informasjon), på kundeservice.forbruker@byggern.no eller vårt sentralbord på tlf 72 59 24 00.

Du kan også angre kjøpet i henhold til lov om angrerett, se avtalens pkt. 7.

 

3.Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tar forbehold om at skrivefeil, eller tekniske feil i tekst, priser og bilder, kan forekomme, og at dette kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring, eller på annen måte. Skulle det oppstå situasjoner, f.eks. hvor produktet er utsolgt, vil du få melding om dette.

 

4.Bestilling og betaling

Vi har åpent 24 timer i døgnet i nettbutikken – du kan alltid handle hos oss.

Løsningen fungerer slik at du blir bedt om å velge en konkret butikk. På den måten blir du tilbudt prisene til den butikken du ønsker å handle i. Dermed kan du selv velge om du vil handle på nett eller kjøpe i butikk. Slik får du tilgang til lokale tilbud, også på nett.

Alle priser er inkludert merverdiavgift og evt miljøgebyr. Vi tar forbehold om prisendringer.

Du kan velge å betale med VISA, Mastercard, Vipps, Klarna eller Bygger’n byggekonto.

 

5.Levering

Nettbutikken til Bygger’n tilbyr gratis levering dersom du som kunde kommer og henter varen(e) i valgt butikk.

Slik leveres varen:

Hent i Bygger’n – butikken
Du mottar epost når varen(e) er klar for henting i butikk. Dette kan ta fra 1-10 dager avhengig av om varen allerede er på lokalt lager.

Hjemlevering
Du kan velge levering til din bostedsadresse. Du vil på ordrebekreftelsen få beskjed om når varen vil bli utlevert. Dersom du ønsker å endre leveringstids- punkt, må du ta kontakt med den lokale Bygger’n-butikken for å avtale endringer. Det er viktig at du kontrollerer synlige skader og lignende før du mottar og signerer at varene er mottatt. Dersom du oppdager skade, gi melding til transportør eller den Bygger’n-butikken du har handlet fra så snart som mulig.

Leveringstid
Vi gjør alltid så godt vi kan for å opprettholde den angitte leveringstiden, slik at du skal få dine produkter så fort som mulig. Leveringstiden er vanligvis 2-10 virke- dager. Tiden gjelder lagervarer og kan variere avhengig av hvor i Norge du bor.

Ved forsinkelser
Dersom leveransen forsinkes, vil vi gi deg informasjon så snart vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om når en eventuell levering kan skje eller om produktet/ene er utsolgt. Du har da mulighet til å angre kjøpet.

Undersøkelsesplikt
Når du mottar produktene, bør du så snart som mulig undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene har blitt skadet under transport, eller om produktene har feil eller mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen, eller dersom den har mangler, skal kjøper melde fra til selger ved reklamasjon, jf. punkt 8.

Ved transportskader
Om varen mot formodning er skadet eller har mangler når du mottar den, vil vi kostnadsfritt sørge for utbedring. Bytte av vare, prisavslag eller utbedring av skade kan bli aktuelt. For å få bistand kan du enten henvende deg i den butikken hvor du har kjøpt varen (se kvittering). Dersom du henvender deg i butikk, bes du medbringe emballasje i penest mulig stand og alt tilbehør, samt kjøpskvittering.

 

6. Risiko

Risikoen for varen overføres til kjøperen, når varen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis kjøper unnlater å overta en vare, som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen fortsatt overtatt risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

 

7. Angrerett og returrett

Som kjøper har du mulighet til å angre kjøpet etter angrerettlovens bestemmelser. Du har alltid 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven. Angreretten gjelder kun dersom produktet er vesentlig uforandret og i samme stand.

Ved angrerett kan du returnere varen(e) på følgende måte:

  • Alternativ 1: Levere varen kostnadsfritt til den butikken varen(e) ble kjøpt i – Du trenger ikke å fylle ut angreskjema om du benytter dette alternativet, det tilstrekkelig å visekvittering.
  • Alternativ 2: Fyll ut angreskjema eller benytt angreskjema du fikk tilsendt med ordrebekreftelsen og send denne på mail til Bygger’n-butikken du har kjøpt varen fra. Butikken vil da ta kontakt for å avtale nærmere ifht. retur og returfrakt.
  • Ved valg av alternativ 2, må kjøper selv dekke alle kostnader i forbindelse med retur til Bygger’n-butikken.

Tilbakebetaling

Vi sender selvfølgelig pengene dine i retur, og senest 14 dager etter at du har meldt fra at du angrer kjøpet. Beløpet overføres fortrinnsvis til samme betalingsmiddel som du betalte kjøpet med. Du pålegges ingen gebyrer som følge av tilbakebetalingen.

 

8. Reklamasjon og rettigheter

For forbrukerkunder som handler i nettbutikken til Bygger’n er kjøpet dekket av Forbrukerkjøpsloven av 21. juni 2002. Loven gjelder alle varekjøp du gjør som privatperson etter 1. juli 2002.

Ifølge forbrukerkjøpsloven har du som forbruker reklamasjonsrett i 2 år, og reklamasjon skal skje senest 2 år etter at du overtok produktet. Fristen for å reklamere er derimot 5 år, dersom produktet eller deler av det er ment å vare vesentlig lengre ved vanlig bruk.

Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten, se avtalens pkt. 7.

Skulle det vise seg at varen(e) har feil eller mangler kan du, avhengig av den konkrete situasjonen, kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Forutsetningen for dette er selvsagt at reklamasjonen er berettiget.

Dersom det gjelder en transportskade, finner du informasjon om fremgangsmåte under punkt 5.

Dersom varen(e) har en mangel/skade, dekkes kostnadene for retur.

 

9. Garanti

Kvitteringen gjelder som garantibevis. Oppbevar garantibeviset varsomt da det vil kreves fremlagt dersom du vil benytte deg av garantien. Garanti kan variere fra produkt og varemerke. Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

 

10. Personopplysninger og cookies

Formålet med personopplysningsloven er bl.a å beskytte den enkelte mot at personvernet blir krenket gjennom behandling av personopplysninger. Bygger’n skal i likhet med loven, bidra til at personopplysninger blir behandlet i samsvar med grunnleggende personvernhensyn, herunder behovet for personlig integritet, privatlivets fred og tilstrekkelig kvalitet på de lagrede personopplysningene.

 

11. Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Du kan som forbrukerkunde alltid ta kontakt med Forbrukerrådet, Skippergata 8-10, 0152 Oslo, for å få bistand i en eventuell tvist. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvister for Forbrukertvistutvalget. Du kan lese mer om hvordan du skal gå frem for å klage til Forbrukerrådet her

 

Vil du laste denne siden ned som PDF, klikk her

Opprettet
31.07.2023
Oppdatert
16.08.2023
Icons/Large/Chat